Szkoła Tańca Alhambra | Pilates Core – pierwsze zajęcia bezpłatne
360
post-template-default,single,single-post,postid-360,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
 

Pilates Core – pierwsze zajęcia bezpłatne

Pilates Core – pierwsze zajęcia bezpłatne

Pilates Core w każdy wtorek o 18:20

Zgłoszenie udziału przyjmujemy:
mail: taniec@alhambra.com.pl
tel.: 663 736 585

Nie można próbować efektywnie ustabilizować kręgosłupa nie wiedząc, czym jest stabilizacja. Bynajmniej nie ma to wiele wspólnego z ćwiczeniami na piłce gimnastycznej i utrzymywaniem na niej równowagi. Jest to po prostu zdolność do utrzymywania ciała w równowadze, bez związku ze stabilnością kręgosłupa. Jednakże wiele przypadków niestabilnego kręgosłupa jest związanych z jego nieprawidłową krzywizną i nietolerancję na kompresję. Wykonywanie ćwiczeń ruchomych na piłce gimnastycznej zwiększa kompresję kręgosłupa w jego zgięciu. To opóźnia postępy – jest to generalnie słaby wybór ćwiczenia na kręgosłup poza szczególnymi wypadkami. Prawdziwa stabilność kręgosłupa jest osiągana przez zbalansowane usztywnienie – czyli dobrze wyćwiczone mięśnie otaczające go, szczególnie mięsień prosty brzucha (rectus abdominis), mięsień czworoboczny lędźwi (quadratus lumborum), mięsień najszerszy grzbietu (latissimus dorsi), mięsień prostownika grzbietu (extensors of longissimus), mięsień biodrowo-żebrowy lędźwi (iliocostalis) i mięsień wielodzielny (multifidus). Skupiając się na pojedynczym mięśniu nie ma szans na wzmocnienie stabilności. Wykształca się za to wzorzec, przez który mięśnie generalnie stają się słabsze, co skutkuje słabszym balansem kręgosłupa. To niemożliwe, by ćwiczyć takie mięśnie jak mięśnie poprzeczne brzucha lub mięśnie pojedynczo – ludzie nie są w stanie korzystać jedynie z tych mięśni. Nie możesz trenować tych mięśni, nie dbając o inne – powodując jednocześnie obciążenie, brak równowagi i niewydajność mięśnia. Ćwiczenia opierają się na odtworzeniu prawidłowych wzorców ruchowych (napięcia, długości, wytrzymałości mięśni) uwzględniając stabilizację kompleksu lędzwiowo-miednicznego. W odpowiedniej kolejności tak aby nie zaburzyć podstawowych wzorców w bankach pamięci ruchowej pracujemy w zamkniętych łańcuchach bez lub z częściowym obciążeniem ciężarem ciała.